Stoelmassage

Stoelmassage op uw bedrijf/werkplek

Wat is stoelmassage?

Stoelmassage is een korte doch effectieve drukpuntmassage van hoofd, nek, schouders, rug, armen, handen en heupen die zowel ontspant als verfrist en vitaliseert. De massage duurt 15-20 minuten.

Stoelmassage is gebaseerd op oude Japanse acupressuur technieken aangepast om op elke (werk)plek (op locatie) te kunnen masseren. Hiervoor is een speciale draagbare ergonomische stoel ontwikkeld waardoor je de massage comfortabel en dus ontspannen zittend kunt ontvangen. De massage wordt gewoon door de kleding heen gegeven en er wordt geen olie gebruikt.

Voor wie is stoelmassage geschikt?

Stoelmassage is, laagdrempelig en kan op bijna elke plek ontvangen worden. Dit maakt de massage geschikt voor bijna iedereen.

Maar vooral voor mensen die zware lichamelijke arbeid verrichten, herhaaldelijk dezelfde bewegingen maken (computerwerk!), geestelijke arbeid verrichten of onder stress werken kan stoelmassage helpen om lichamelijke en geestelijke klachten als gevolg van deze arbeid te voorkomen of te verminderen. En wie heeft er in onze drukke veeleisende maatschappij zo nu en dan niet last van stress?

Er zIjn enkele gevallen waarbij deze massage niet geschikt is. Voorafgaand aan de stoelmassage worden deze gevallen door middel van een paar korte vragen uitgesloten.

Stoelmassag mag niet toegepast worden wanneer men zwanger is of dit tracht te worden. De massage kan namelijk wee├źn  opwekken.

Wat zijn de effecten van stoelmassage?

In de eerste plaats is het voor de meeste mensen heel prettig om een stoelmassage te ontvangen vanwege het ontspannend karakter van deze massage.

Maar een stoelmassage doet meer. Denk aan de volgende effecten:

Op korte termijn:

  • Ontspant vermoeide nek-, schouder-, rug- en armspieren.
  • Daardoor soepelere spieren en gewrichten
  • Bewustwording van spierspanning
  • Bevordert de circulatie van bloed en lymfe
  • Bevordert het afvoeren van afvalstoffen uit de spieren
  • Heft energieblokkades op
  • Ook geestelijk ontspannend: verlaging van stress gevoelens
  • Frisser en alerter gevoel
  • Betere concentratie

Op langere termijn:

  • bewustwording van (werk)houding en groter lichaamsbewustzijn
  • versterkt arbeidsmotivatie en werkplezier
  • ondersteunt immuunsysteem, dus minder vaak ziek
  • vermindert RSI en stress gerelateerde klachten
  • vroegtijdige signalering van gezondheidsproblemen

Comments are closed.